مهدي محمودي، رئيس انجمن موسسات مد و لباس کشور معتقد است، مُدسازي ايراني در کنار تبليغات و برنامهسازي همراه با علم و دانش محقق ميشود.
مهدي محمودي رئيس انجمن موسسات مد و لباس کشور در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره ترويج مُد ايراني توسط جشنوارهها و نمايشگاههاي کشور گفت: با توجه به اينکه در حوزه طراحي، توليد و توزيع فعاليتهاي زيادي داريم، سمينارها و کارگاههاي فروش مختلف برگزار ميکنيم اما محصولاتي که در نمايشگاههاي گوناگون به نمايش گذاشته ميشود را در سطح جامعه نميبينيم اين مسئله از آن نشات ميگيرد که در کشور جريان مُدسازي نداريم.
او ادامه داد: جريان مُدسازي در جهان بسيار متفاوت است و دانش و علم مختص خودش را ميطلبد. ما بايد در اين زمينه خودمان را پيش ببريم تا بتوانيم مُدسازي داشته باشيم.
رئيس انجمن موسسات مد و لباس کشور با اشاره به مُدسازي ايراني تصريح کرد: جريان مُدسازي با برگزاري رويداد، نمايشگاه و فستيوال رخ نميدهد بايد با علم و دانش همراه باشد. البته برخي از افراد معتقدند که مُدها از طريق رويدادها معرفي ميشوند مثلا يک برند کالکشن جديد عرضه ميکند و اين مجموعه جديد را در قالب رويداد اجتماعي ـ فرهنگي به همه عرضه ميکند قطعا اين برند يا مجموعه قابليت مُدسازي را دارد زيرا در دوران برگزاري اين رويداد، بيش از 20 تا رسانه و شبکههاي مجازي به شکل کامل آن را پوشش ميدهند و در معرض نمايش قرار ميگيرد.
او درباره موفقيت مُدسازي در کنار تبليغات اظهار کرد: ببينيد پوشش دادن هم به اين معنا است که همه افراد و علاقهمندان به اين حوزه با طرح آن کالکشن آشنا ميشوند و تمام جهانيان آن طرح را ميبينند به اين ميگويند مُدسازي! موفقيت در معرفي و ارائه مُد در کنار برنامهسازي و تبليغات رخ خواهد داد. از همين رو، اگر بتوانيم جريان برگزاري رويدادها را تبديل به جريان ديدهشدن کنيم، مُدسازي اتفاق ميافتد و بعد ميتوانيم تاثير آن را در سطح جامعه و نوع پوشش مردم ببينيم.
محمودي گفت: البته تا زماني که در حوزه مد و لباس تمام نگاهها و نگرشها به سمت بنگاه اقتصادي پيش برود که تنها سود و منفعتاش براي مجري يا شرکتکنندگان آن رويداد و نمايشگاه و جشنواره باشد که تنها توليد ثروت کند قطعا نميتوانيم تاثير آن رويداد را در جامعه ببينيم.
منبع : خبرگزاري مهر
درباره این سایت